HANDELSBETINGELSER

Hos Bambus-produkter.dk vil vi rigtig gerne gøre det nemt for vores kunder derfor holder vi fast i alle handelsbetingelser.

   Venligst læs mere om alle vores handelsbetingelser nedenfor:

Anvendelse

Nedenstående betingelser er gældende for enhver aftale der indgås mellem køber og bambus-produkter.dk

Bambus-produkter.dk betingelser er gældende forud for købers eventuelle standardvilkår eller almindelig forretnings betingelser.

Betaling

Vi sælger til private, erhverv og offentlige institutioner og benytter forskellige forms for betalinger inkluder kreditkortbetalinger. Vi modtager betaling via bankoverførsel, Paypal, MobilePay og med VISA-Dankort,  VISA Electron, Mastercard og andre gængse internationale kort.
Alle beløb fremvist i net butikken er i Danske kroner ( DKK) og er inkl. moms.

Paypal og MobilePay leverer en god sikkerhed for elektronisk betaling. Modtager du ikke varen, har du altid krav på dine penge gennem banken. Herefter er det bankens opgave at gå efter det firma, der har trukket beløbet fra den pågældende kundes kort. Paypal og MobilePay yder, ligesom din bank, denne sikring.
Herved er du via bambus-produkter.dk dobbelt sikret mod misbrug og snyd. Vi via Paypal og MobilePay bruger en godkendt betalingserver, der kryptere alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Hvis du ikke har mulighed for at betale via Paypal og MobilePay ellers via kreditkort, har du, som privatekunder eller erhvervskunder, muligheden for at betale via bankoverførsel efter modtaget vores faktura for din bestilling.
Husk at påføre dit ordrenummer ved bankoverførslen or din email-adresse du anvendte ved oprettelsen af din bestilling. 

Leverings betingelse og tider

Kundens beløbet i generelt først trækkes samtidig med at ordret / bestilt varen skal sendes undtagen den handelsbetingelser anført nedenfor i dette afsnit

LEVERINGSTID: Hvis vi ikke har bestilt varer i vores lager for hurtig levering til kunder, så dette tilfælde vi levere varer overalt i Danmarks fastebro områder gennemsnittet to gang om måneden, dvs i løbet c.1-2 uge efter modtagelse af kunders betaling for bestilt varer.

BEMÆRK: Ordre på alle bambus produkter over kr. 6000 værdi, fremsendes til kunden gratis for fragtomkostninger.

Undtagen at på alle bambus byggemateriale fra kategorier: Bambus Solide Krydsfiner , Bambus Terrassebrædder / Dækplader og Solide Bambus Byggemateriale: solide paneler, bjælker, finer, bordplader, terrassebrædder osv gratis levering kun for ordre med værdi mindst på kr. 25 000.

Levering af bestilte varer i nogle gang gennemføres først af vores producents virksomheden i Holland til vores egen lager i Esbjerg, fordi first vi skal få leveret dem til os fra vores leverandør lager i Holland nå kundes bestilte varer er udsolgt fra vores lager i Esbjerg , derfor i det tilfælde vi er nødt til at først får trukket beløbet fra den pågældende kundes kort for hans bestilte varer uden advarsel derom til kunden og kun derefter sendes kundes bestilte varer direkte til kunden fra vores lager i Esbjerg, Denmark efter modtaget kundens betaling for fragt omkostninger. I dette tilfælde vi levere varer til kunder overalt i Danmarks fastebro områder gennemsnittet i løbet 10-15 dage.

Ellers, leveringstid, når vi har dine købte varer på vores lager i Esbjerg, efter modtaget din betaling for fragt omkostninger, er cirka 1-3 dage.

Fragtomkostninger for levering af kunden bestilte varer fra Holland til vores lager i Esbjerg absolut betales altid udelukkende kun af vores virksomheds omkostninger. Kunden aldrig skulle betale for fragten for bestilte hendes varer fra Holland til Danmark, kun for levering fra vores lager i Esbjerg til kunder oplyst leveringsadresse ellers kunden kan selv hente bestilte varer fra vores lager i Esbjerg. Alle varer som vi har på vores eget lager i Esbjerg kunder kan hente selv after først aftalt med os tiden/dato i general mellem kl. 08.00-20.00. 

Bemærk : Hvis kunden afviser betale for fragt omkostning for levering fra vores lager i Esbjerg til kunder oplyst leveringsadresse derefter kunden vil få modtaget vores e-mail besked om at kunden har 1 måneds tidsfrist til at kunden selv skal hente nans bestilte varer fra vores lager i Esbjerg. Efter udløbet den advaret 1 måneds tidsfrist men kunden ikke hentet nans bestilte varer fra vores lager i Esbjerg så derefter hans kundens ordre blive automatisk afbrudt/annulleret uden returning tilbage kunders penge betalt for hans ordre.

Alle varer der bliver vist på bambus-produkter.dk er som regel på producents lager i Holland, og udsolgte varer vises derfor ikke. Vi tager forbehold for, at der kan der forekomme optællings fejl. Sker det, at varen ikke er på lager, vil bambus-produkter.dk kontakte den pågældende kunde omkring det videre forløb. Er du i tvivl, så send en mail til info@bambus-produkter.dk og vi vil svare, så hurtigt vi kan.

Fragtpriser.

Desværre er det ikke muligt at få oplyst leverings omkostningerne forvejen da det helt komme an på hvor mange stykker, totalvægten og sidst af dimensioner (Længde x Højde x Bredde )af de købte varer derfor vi først er nødt, efter modtaget ordre, henvende os til transport/post virksomheder hvor at finde ud fragt omkostninger for levering af de bestilte varer derfor vi er nødt at advare kunderne om at kun efter modtagelsen af  ordren vi vil oplyse om levering omkostninger. Hvis oplyst leveringsomkostninger passe ikke til kunden ,så er det selvfølge at kunden har ret til at annullere ordren og dermed få refunderet hans penge tilbage. Venligst tage hensyn til at bestilte varer sendes/leveres til kunden kun efter modtagelse af kunders betaling for leveringsomkostninger for bestilte varer.

Ordre over denne Kr. 6000 værdi, fremsendes til kunden gratis for fragtomkostninger. For alle ordrer under  Kr. 6000 beregnes enkeltvis fragtomkostninger på kunder levering adresse. 

Forbeholdt

Vi forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de handelsbetingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.
Vi tager beskyttelsen af dine personlige oplysninger meget alvorligt. Alle de personlige oplysninger til identifikation, som du sender til os, forbliver private og sikre, og de deles kun med en tredjepart, hvis loven kræver det.

Bambus-produkter.dk ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følger under transport levering at de bestilte varer til kunde, kommer for sent frem til køber, eller de bestilte varer lider af mangler, når levering forsinkelser eller manglerne skyldes køber handling eller undladelse eller forhold som ligger uden for bambus-produkter.dk’s kontrol.

Der ikke fremsendes varer i grundlovsdag, nytårsaftensdag samt helligdage.

Ordres aftale for bestilt varer

En bindende aftale om bestilte varer mellem køberen og vores virksomhed indgås først, når vi accepterer den ordre, som kunden har foretaget for bestilte varer efter en ordrebekræftelse ellers derefter, nå vi har oplyst kunden first at hans bestilte varer er udsolgt hvis vi har ikke haft kunders bestilte varer på hans bestillingstidspunkt, mens senere i løbet et uge har vi oplyst kunden at vi har skaffet kunders bestilte varer og derfor vil får leveret kunden hans bestilte varer hurtigst muligt efter først modtaget kundens forudbetaling for levering omkostninger.

Annullering af ordre

Vi handler med en del varer, som vi ikke har ret til at sende tilbage til vores leverandør (ifølge jeres indkøbt betingelser) når varerne er allerede forudbetalt til vores leverandør og afsendt til kunden.

Derfor kunne bestilling ikke annulleres når varen er allerede på vej til kunden. Der er selvfølgelig ingen problemer med at tilbagelevere varer med reklamationer til vores leverandør, men varer som er allerede forudbetalt til vores leverandør og leverandør har bestilt transporten til levering varen til kunden kunne ikke annulleres af kunden.

Man har ikke noget returret eller fortrydelsesret når det er gældende B2B erhvervs handel. Man kan have lavet en aftale omkring det, men som udgangspunkt er der ikke returret. Man har kun mulighed for at annullere handlen hvis der sker en væsentlig forsinkelse.

Produktinformation

På hjemmesiden/net butikken oplyses varens væsentlige egenskaber, for yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til os via info@bambus-produkter.dk .
Vi har gjort det nemt for dig at få relevant information på andre hjemmesider/websites igennem links. Disse websites er uden for vores virksomheds kontrol. Vi kan derfor på ingen måde drages til ansvar for indholdet på disse sider.

OBS: Venligst tage hensyn til at bambus er et naturmateriale og der vil opstå revner fordi klima og miljø påvirker i som grad bambusrør. Når temperaturen stiger og luftfugtigheden falder, kan rørene tørre ind, hvilket medfører, at der opstår tryk i rummene mellem knæene. Når det sker, tørrer rørene i vækst retningen, hvilket får dem til at krympe. Det er en naturlig proces, der ikke kan undgås. Derfor som del af bambus produkter som du har købt og modtaget fra os kan have få revner der kunne ikke accepteres som årsagen for annullering af din order, returnering eller reklamation for modtaget varer.

Hvis varer er skadet. 

Vigtigt: Skader eller tab kan opstå under håndtering, transport eller aflæsning af varer.

For eksempel er en lastbil involveret i en ulykke, hvilket resulterer i et totalt tab af produkt eller varen var skadet under transport eller aflæsning af varer.

Derfor nå varer er leveret til dig du skal først grundlig checker/kontrollér alle pakker og ikke underskrive den Leveringsbevis (CMR-faktura) som du få af chaufføren uden først grundigt beskrive leveret varer og de skader som opstået under levering / håndtering dine bestilte varer med et del/stykker af beskadigede varer. 

Det vil sig at med modtagelse af varer venligst kontrollér om mængde og produkt stemmer overens med det bestilte samt kontrollér om varer har fået transportskade, i givet fald, giv straks chaufføren besked herom. Hvis du kan se, at forsendelsen er blevet væsentlig beskadiget, når denne bliver udleveret til dig, skal du nægte modtagelsen og give lastbilens chauffør forsendelsen med tilbage.

Hvis du modtager dine bestilte varer med et del/stykker af beskadigede varer, er sælgerens leverandør/transport virksomhed ansvarlig for at erstatte dem og dækker forsendelses omkostninger for retur eller ombytning/udskiftning af varer, så skal kunden udfylde et Leverings Note underskrevet af chaufføren som bekræfter skadet(er) og anmode om beskadigede varer skal udskiftes.

Dette brev (Leverings Notat) såkaldt POD (proof of delivery) skal grundigt beskrive leveret varer og de skader som opstået under håndtering, transport eller aflæsning af varer, underskrives af chaufføren og dig derefter sendes til os.

Venligst husk at oplyse i brevet (Leverings Notat) leveringstid, chaufføren fuld navn og hans transportfirma oplysninger, din adresse og ordrenummer, tage billeder med de beskadigede varer osv. og sende til os fordi hvis du kunne ikke sende os det udfyldt brev (med billeder) som er underskrevet af chaufføren og dig (kunde) der bekræfter skadet(er) , så denne tilfælde din anmodning/reklamation om at beskadigede varer skal udskiftes vil ikke blivet accepteret og dermed vil du få nægtet at få udskiftet de beskadigede varer.

For at finde/se et sample/skabelon af brevet (Afleverings notat) venligst tryk her: 1-Delivery Note

Reklamationsret og garanti

Vigtigt: en del af bambus produkter som du har købt og modtaget fra os kan have få revner på grund af bambus er naturligt og dermed  levende materiel og derfor det kunne ikke accepteres som årsagen for annullering af din order, returnering eller reklamation for modtaget varer.

Vores producent Bamboo Import Europe B.V. have angivet garanti for de fleste bambus produkter. Dvs. at bambus-produkter.dk afgiver ikke selvstændig for de bestilte varer, og køber opnår kun de garantier, som producenten udsteder over for køber. Det vil sige at vi ikke ansvarlig for fejler og mangler osv, da der er vores leverandør hvem giver garanti for jeres varer kvaliteten, der mener at der de er ansvarlig for fejler og/eller mangler på jeres leveret varer. 

Derfor som er almindeligt er vi helt afhængig af vores leverandør når vi er kun jeres forhandler i Danmark. 
Mens det er selvfølgelig at der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven som gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.
Men væsentlige fejl varer kan returens tilbage til vores leverandør.
Når vi har godkendt din returforsendelse for din reklamation, vil dit tilgodehavende som standard blive tilbageført, til det betalingskort eller kundes bankkonto der blev brugt ifm. købet.
Du modtager ligeledes en e-mail fra os, så du ved, at vi har modtaget og behandlet din reklamation og returforsendelse.
Med accepten af reklamation bambus-produkter.dk vil dække returneringomkostninger i et rimeligt omfang.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores bambus-produkter.dk webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Returnerings omkostninger skal du selv afholde.
Den returnerende vare må ikke være skrammet, ødelagt eller brugt på en sådan måde, at det er helt åbenbart at brugen formindsker varens salgsværdi væsentligt. Er dette tilfældet, vil der blive foretaget en vurdering af varens nye salgsværdi og denne oplyses til kunden. Det er dernæst op til kunden, hvorvidt denne nye pris accepteres eller ej.
Afslår kunden vurderingen, kan vi returnere varen til kunden. I denne forbindelse forbeholder vores virksomhed sig retten til at opkræve et gebyr, for at dække omkostningerne ifm. returneringen.

Persondata

Ved køb af varer hos byg-ecohome.dk vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos bambus-produkter.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og de ansatte hos bambus-produkter.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til byg-ecohome.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos bambus-produkter.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til os via e-mail info@bambus-produkter.dk

Nye krav til danske webshops fra d. 15 februar 

Fra 15. februar lanceres en ny europæisk forbrugerklage platform med navnet ODR. ODR står for Online Dispute Resolution og henvender sig til europæiske virksomheder samt forbrugere. ODR har til formål at gøre det nemmere for virksomheder og forbrugere at håndtere klager på tværs af landegrænser.

Gælder kun for vare- og serviceindkøb inden for EU.

For forbrugerne betyder det, at den enkelte forbruger kan klage direkte til den europæiske virksomhed.

For den europæiske virksomhed, betyder det at virksomheden skal have en kontakt email og et obligatorisk link til forbrugerklage systemet ODR på deres website/webshop som er det oplyst link til onlinetvistbilæggelse platformen her: ec.europa.eu/consumers/odr

Hvis ikke betingelserne er opfyldt, kan de europæiske forbrugermyndigheder benytte sig af forskellige sanktions muligheder overfor den enkelte website/webshop.

Læs flere detaljer fra artiklen på Computerworld her på  http://www.computerworld.dk/art/235987/alle-danske-webbutikker-skal-linke-til-dette-site-om-en-maaned

Kilde: Computerworld