HANDELSBETINGELSER

Hos Bambus-produkter.dk vil vi rigtig gerne gøre det nemt for vores kunder derfor holder vi fast i alle handelsbetingelser.

   Venligst læs mere om alle vores handelsbetingelser nedenfor:

Anvendelse

Nedenstående betingelser er gældende for enhver aftale der indgås mellem køber og vores virksomhed på alle køb på bambus-produkter.dk

Bambus-produkter.dk betingelser er gældende forud for købers eventuelle standardvilkår eller almindelig forretnings betingelser.

Ved at besøge dette websted bambus-produkter.dk , registrerer eller foretager dit køb anerkender og accepterer du:
1.- Vær af lovlig alder og være juridisk kvalificeret til at udføre det.
2.- “Beskyttelse af personlige oplysninger” og privatpolitik.
3.- “Salgs/handelsbetingelser” på dette websted
3.- “Ansvarsbegrænsning” juridiske meddelelse oplyst her https://bambus-produkter.dk/ansvarsbegraensning

Generel info:

Bemærk, at der først er indgået en bindende aftale, når vi har bekræftet dig på e-mail din bestilling

Når du har gennemført købet (har lavet bestilling), modtager du på din oplyste e-mail adresse en kvittering på dit køb/ordre, som gælder som værdibevis/ordrebekræftelse.
Tjek dit spamfilter/mappe, hvis du ikke modtager det.
Ved købet (bestilling) af varer på vores net-butik accepterer du, at bestilte vare/r forudbetales, og ved levering betragtes at din ordre (bestilling) som indløst/gennemført.
Hvis produktet ifølge fortrydelsesret skal returneres til os (leverandøren) efter modtagelse, skal du selv betale for returfragten. Den oprindelige fragt du har betalt for levering til dig refunderes dig ved fortrydelse ( læst nedenfor her avsnitten fortrydelsesret).

Alle varer der bliver vist på bambus-produkter.dk er som regel på vores lager i Esbjerg eller på vores leverandørs/producents lager, og udsolgte varer vises derfor ikke. Vi tager forbehold for, at der kan der forekomme optællings fejl. Sker det, at varen ikke er på lager, vil bambus-produkter.dk kontakte den pågældende kunde omkring det videre forløb. Er du i tvivl, så send en mail til info@bambus-produkter.dk og vi vil svare, så hurtigt vi kan.

Betaling

Vi sælger til private, erhverv og offentlige institutioner og benytter forskellige forms for betalinger inkluder kreditkortbetalinger. Ret til forudbetaling forbeholdes, specielt på bestillingsvarer. Vi modtager betaling via vores online betalings udbyder Stripe og/eller GooglePay der accepter betalinger via/med Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard og andre gængse internationale kort.
Alle beløb fremvist i net butikken er i Danske kroner ( DKK) og er inkl. moms.

Stripe og/eller GooglePay leverer en god sikkerhed for elektronisk betaling. Modtager du ikke varen, har du altid krav på dine penge gennem banken. Herefter er det bankens opgave at gå efter det firma, der har trukket beløbet fra den pågældende kundes kort. Stripe og/eller GooglePay yder, ligesom din bank, denne sikring.
Herved er du via bambus-produkter.dk dobbelt sikret mod misbrug og snyd. Vi via Stripe og/eller GooglePay bruger en godkendt betalingserver, der kryptere alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Hvis du benytter et betalings kort for ordres beløb, så vil din bestilling transaktionen gennemføres for overførelse din hele ordres beløb til vores online betalings udbyder (Stripe og/eller GooglePay), og du vil ikke være i stand til at råde over ordres beløbet i løbet af leveringsperioden af dine bestilte varer. De er regler for bestilling transaktioner proces som gennemføres af vores online betalings udbyder (Stripe og/eller GooglePay). Kundens beløbet i generelt først overføres til os af vores online betalings udbyder (Stripe og/eller GooglePay) med at ordret / bestilt vare/r  afsendt undtagen den handelsbetingelser anført nedenfor i dette afsnit.

Ved at gennemførelse din bestilling på vores netbutik accepterer du disse betingelser, og dit kort debiteres med din ordrebeløbet for gennemførelse af din bestilling transaktionen.

Hvis du ikke har mulighed for at betale på Stripe og/eller GooglePay via kreditkort, har du, som privatkunder eller erhvervskunder, muligheden for at betale via bankoverførsel efter modtaget vores faktura for din bestilling.
Husk at påføre dit ordrenummer ved bankoverførslen or din email-adresse du anvendte ved oprettelsen af din bestilling. 

Forsendelse & Leveringbetingelser

Vi informerer dig med afsendt dig vores e-mail besked om om fragt prisen og forventede leveringstid efter modtaget din ordre

Dette kan variere alt efter hvilke varer der er valgt, pakken størrelse, hvor mange stykker har du bestilt og leveringsmetoden.

Varerne bliver sendt generelt fra vores lager og kun enkelt tilfælde far leverandør (fjern lager) og de er toldfri!

Efter modtaget din betaling for oplyste fragt/porto omkostninger du kan finde en mere præcis leveringsangivelse i forsendelsesbekræftelsen, sendt til din e-mail adresse efter ordren er afsendt.
På det link kan du følge din pakke levering hos den valgte fragt firmaet hjemmeside hverdage.
Den tid varierer fordi nogle produkter har en længere ekspeditionstid, før forsendelse finder sted.
Vi sender med følgende transport firmaer: POSTNORD, GLS, UPS, DPD, DHL, TNT, DANSKE FRAFTMÆND OSV.

Prisen for fragt er mellem 50 – 2500 kr. og afhænger af vægten og størrelsen af vare(ne).
**Derudover sendes nogle af vores produkter med fri fragt uanset pris, vægt og størrelse.

 Forsendelsespriser inkluderer ekspeditions- og pakkegebyrer samt portoomkostninger.

Prisen for fragt oplyses i forbindelse med afgivelselsen af ordren efter modtagelse af din bestilling. Ekspeditionsgebyrer er faste, mens transportgebyrer varierer afhængigt af forsendelsens samlede vægt og str..

Vi råder dig til at gruppere dine varer i én ordre. Vi kan ikke gruppere to forskellige ordrer placeret separat, og forsendelsesgebyrer vil pålægges hver af dem.

Hvis pakken ikke er nået frem senest 10 hverdage efter forsendelsesbekræftelsen, anbefaler vi, at du tager direkte kontakt til vores kundeservice.

Levering med fragtmand

Hvis du ønsker at blive ringet op inden levering af fragtmanden så noter det i kommentarfeltet.

Vær opmærksom på at det noteres som et ønske til fragtmanden, det er ingen garanti, da det er op til den enkelte fragtmand at gøre det.

Der er tale om en kantstenslevering uden indbæring og kun på et kørefast underlag. Hvis varen må stilles uden kvittering skal det skrives i det tomme felt for ordre kommentar.

OBS! VIGTIGT: Hvis varen stilles uden kvittering er det ikke muligt at reklamere over fragtskader osv. efterfølgende!

LEVERINGSTID: Hvis vi ikke har bestilt varer i vores lager for hurtig levering til kunder, så dette tilfælde vi levere varer overalt i Danmarks fastebro områder gennemsnittet to gang om måneden, dvs i løbet c.1-2 uge efter modtagelse af kunders betaling for bestilt varer.

BEMÆRK: Ordre på alle bambus produkter over kr. 18.000 værdi, fremsendes til kunden gratis (fri fragt) det vil sige uden ekstra betaling for fragtomkostninger.

Undtagen at på alle bambus byggemateriale fra kategorier: Bambus Solide Krydsfiner , Bambus Terrassebrædder / Dækplader og Solide Bambus Byggemateriale: solide paneler, bjælker, finer, bordplader, terrassebrædder osv gratis levering kun for ordre med værdi mindst på kr. 35 000.

Levering af bestilte varer i nogle gang gennemføres først af vores producents virksomheden til vores egen lager i Esbjerg, fordi first vi skal få leveret dem til os fra vores leverandør lager i Holland eller andre lande nå kundes bestilte varer er udsolgt fra vores lager i Esbjerg , derfor i det tilfælde vi er nødt til at først får trukket beløbet fra den pågældende kundes kort for hans bestilte varer uden advarsel derom til kunden og kun derefter sendes kundes bestilte varer direkte til kunden fra vores lager i Esbjerg, Denmark efter modtaget kundens betaling for fragt omkostninger. I dette tilfælde vi levere varer til kunder overalt i Danmarks fastebro områder gennemsnittet i løbet 10-15 dage.

Ellers, leveringstid, når vi har dine købte varer på vores lager i Esbjerg, efter modtaget din betaling for fragt omkostninger, er cirka 1-3 dage.

Vigtigt: Kunden skal altid være hjemme på på hans oplyst leverings adresse for at modtage hans bestilte vare/r fordi der kan opstå skader eller tab under håndtering, transport eller aflæsning af varer. Læs derom grundling nederfor i afsnitten under navn Hvis varer er skadet.  Ellers hvis kunden er ikke være hjemme så varer kan stilles uden kvittering på modtagers regning og risiko, uden ansvar for vores virksomheds eller vores leverings transportviksomhederansvar.

Bemærk : Hvis kunden afviser betale for fragt omkostning for levering fra vores lager i Esbjerg til kunder oplyst leveringsadresse derefter kunden vil få modtaget vores e-mail besked om at kunden har 1 måneds tidsfrist til at kunden selv skal hente nans bestilte varer fra vores lager i Esbjerg. Efter udløbet den advaret 1 måneds tidsfrist men kunden ikke hentet nans bestilte varer fra vores lager i Esbjerg så derefter hans kundens ordre blive automatisk afbrudt/annulleret uden returning tilbage kunders penge betalt for hans ordre købt varer.

Fragtpriser.

Desværre er det ikke muligt at få oplyst leverings omkostningerne forvejen da det helt komme an på hvor mange stykker, totalvægten og sidst af dimensioner (Længde x Højde x Bredde )af de købte varer derfor vi først er nødt, efter modtaget ordre, henvende os til transport/post virksomheder hvor at finde ud fragt omkostninger for levering af de bestilte varer derfor vi er nødt at advare kunderne om at kun efter modtagelsen af  ordren vi vil oplyse om levering omkostninger. Hvis oplyst leveringsomkostninger passe ikke til kunden ,så er det selvfølge at kunden har ret til at annullere ordren og dermed få refunderet hans penge tilbage. Venligst tage hensyn til at bestilte varer sendes/leveres til kunden kun efter modtagelse af kunders betaling for leveringsomkostninger for bestilte varer.

Ordre bestilt  for varer over kr. 18.000 værdi, fremsendes til kunden gratis (fri fragt), det vil sige uden ekstra betalinger for fragtomkostninger. For alle ordrer under  Kr. 18.000 beregnes enkeltvis fragtomkostninger på kunder levering adresse. 

Fragtomkostninger for levering af kunden bestilte varer fra Holland til vores lager i Esbjerg absolut betales altid udelukkende kun af vores virksomheds omkostninger. Kunden aldrig skulle betale for fragten for bestilte hendes varer fra Holland til Danmark, kun for levering fra vores lager i Esbjerg til kunder oplyst leveringsadresse ellers kunden kan selv hente bestilte varer fra vores lager i Esbjerg. Alle varer som vi har på vores eget lager i Esbjerg kunder kan hente selv after først aftalt med os afhentning dag/dato og tid i general mellem kl. 08.00-20.00. 

Forbeholdt

Vi forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de handelsbetingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.

Venligst tage hensyn at vi forbeholder sig ret for typo skrivefejl, forbeholdt for udsolgte varer, varens forkert billeder og fejle af beskrivelse af varer oplysninger dvs størrelse, vægten, generelt varens tilstand og andre varernes egenheder oplyst på vores hjemmeside, også inkluderer forbeholdt for udsolgte varer.

Vi tager forbehold for, at der kan der forekomme fejl med varens beskrevet oplysninger/egenskaber og derfor derefter når vi få viden derom vi opdatere varens oplysninger der kun fordi som udgangspunkt vi få oplyst af vores leverandør varernes egenheder oplyst på vores hjemmeside.

Bambus-produkter.dk, dvs vores virksomhed er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følger under transport levering af bestilte varer til kunde, kommer for sent frem til køber, eller de bestilte varer lider af mangler, når levering forsinkelser eller manglerne skyldes køber handling eller undladelse eller forhold som ligger uden for bambus-produkter.dk’s /vores virksomheds kontrol.

Der ikke fremsendes varer i grundlovsdag, nytårsaftensdag samt helligdage.

Regler for udsalgsvarer

Køber du udsalgsvaren på nettet, har du som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret.
Mens vi gøre opmærksom på, at udsalgsvarer ikke har retur- eller ombytningsret.
Du har altid to års reklamationsret – også på udsalgsvarer.
Du kan dog ikke klage over konkrete fejl på varen, som du er blevet gjort opmærksom på ved købet ( der står skrevet i udsalgsvaren beskrivelse ) og som er begrundelsen for prisnedsættelsen. Hvis din årsagen for benyttelse af 14 dages fortrydelsesret på udsalgsvarer er skader der opstået under transport/levering udsalgsvarer til dig så du har ret til at få modtaget erstatning ( dine betalt penge) på din skadet købte udsalgsvarer kun efter først godkendte af transport virksomheden sendt reklamation for den skadet udsalgsvarer.

Ordres aftale for bestilt varer

En bindende aftale om bestilte varer mellem køberen og vores virksomhed indgås først, når vi accepterer den ordre, som kunden har foretaget for bestilte varer efter en ordrebekræftelse ellers derefter, nå vi har oplyst kunden first at hans bestilte varer er udsolgt hvis vi har ikke haft kunders bestilte varer på hans bestillingstidspunkt, mens senere i løbet et uge har vi oplyst kunden at vi har skaffet kunders bestilte varer og derfor vil får leveret kunden hans bestilte varer hurtigst muligt efter først modtaget kundens forudbetaling for levering omkostninger.

Annullering af ordre

Vi handler med en del varer, som vi ikke har ret til at sende tilbage til vores leverandør (ifølge jeres indkøbs betingelser) når varerne er allerede forudbetalt til vores leverandør og afsendt til kunden.

Derfor kunne bestilling ikke annulleres når varen er allerede på vej til kunden. Der er selvfølgelig ingen problemer med at tilbagelevere varer med reklamationer til vores leverandør, men varer som er allerede forudbetalt til vores leverandør og leverandør har bestilt /afsendt transporten til levering varen/r til kunden der kunne ikke annulleres af kunden.

Man har ikke noget returret eller fortrydelsesret når det er gældende B2B erhvervs handel. Man kan have lavet en aftale omkring det, men som udgangspunkt er der ikke returret. Man har kun mulighed for at annullere handlen hvis der sker en væsentlig forsinkelse.

Produktinformation

Vigtigt: Vi tager forbehold for, at alle oplyste varers størrelse og vægter er angivet i gennemsnittet og derfor kan variere i størrelse plus eller minus 0,5-1,00 cm ( -/+) af de angivet i gennemsnittet størrelse og vægten kan variere i størrelse plus eller minus 1-3 kg ( -/+) af de angivet i gennemsnittet vægten. Diameteren på bambusstokken måles altid i den tykkeste ende.

På hjemmesiden/net butikken oplyses varens væsentlige egenskaber som regel vi få oplyst fra vores samarbejder partner og leverandør da vi er kun forhandler som sælge varer fremstillet af andre virksomheder og derfor der kan der forekomme fejl med varens beskrevet oplysninger/egenskaber og forkert billeder osv derefter når vi få viden/blive oplyst om de fejle så vi få straks opdateret/rettet varens oplysninger som udgangspunkt vi få oplyst af vores leverandør varers egenheder der oplyst på vores hjemmeside.
Vi har også gjort det nemt for dig at få relevant information på andre hjemmesider/websites igennem links. Disse websites er uden for vores virksomheds kontrol. Vi kan derfor på ingen måde drages til ansvar for indholdet på disse sider.

OBS: Venligst tage hensyn til at træ og bambus er natur materiale og der kan opstå revner fordi klima og miljø påvirker i som grad for træ og bambus. Vertikale revner kan og vil opstå i bambus stokkene. Ligesom træ, udvider og trækker bambus sig sammen afhængigt af ændringer i vejr og fugtighed. Revnerne har ingen indflydelse på bambussen levetid.

Især når temperaturen stiger og luftfugtigheden falder, kan rørene tørre ind, hvilket medfører, at der opstår tryk i rummene mellem knæene. Når det sker, tørrer rørene i vækst retningen, hvilket får dem til at krympe. Det er en naturlig proces, der ikke kan undgås. Derfor som del af træ eller bambus produkter som du har købt og modtaget fra os kan have få revner der kunne ikke accepteres som årsagen for annullering af din order, returnering eller reklamation for modtaget varer.

Regler for vedligeholdelse af bambus produkter

For langtidskonservering alle bambus produkter skal behandles på engang after installation færdig med det samme af en special bambus beskyttelse middel / vedligeholdelses produkter og derefter behandles hver 6-12 måneders vejr påvirkning. Vedligeholde/giver man ikke nogen behandling, bliver bambussen efterhånden grå og sort med tiden.

Hvis varer er skadet. 

Vigtigt: Skader eller tab kan opstå under håndtering, transport eller aflæsning af varer.

For eksempel er en lastbil involveret i en ulykke, hvilket resulterer i et totalt tab af produkt eller varen var skadet under transport eller aflæsning af varer.

Derfor nå varer er leveret til dig du skal først grundlig checker/kontrollér alle pakker og ikke underskrive den Leveringsbevis (CMR-faktura) som du få af chaufføren uden først grundigt beskrive leveret varer og de skader som opstået under levering / håndtering dine bestilte varer med et del/stykker af beskadigede varer. 

Det vil sig at med modtagelse af varer venligst kontrollér om mængde og produkt stemmer overens med det bestilte samt kontrollér om varer har fået transportskade, i givet fald, giv straks chaufføren besked herom. Hvis du kan se, at forsendelsen er blevet væsentlig beskadiget, når denne bliver udleveret til dig, skal du nægte modtagelsen og give lastbilens chauffør forsendelsen med tilbage.

Hvis du modtager dine bestilte varer med et del/stykker af beskadigede varer, er sælgerens leverandør/transport virksomhed ansvarlig for at erstatte dem og dækker forsendelses omkostninger for retur eller ombytning/udskiftning af varer, så skal kunden udfylde et Leverings Note underskrevet af chaufføren som bekræfter skadet(er) og anmode om beskadigede varer skal udskiftes.

Dette brev (Leverings Notat) såkaldt POD (proof of delivery) skal grundigt beskrive leveret varer og de skader som opstået under håndtering, transport eller aflæsning af varer, underskrives af chaufføren og dig derefter sendes til os.

Venligst husk at oplyse i brevet (Leverings Notat) leveringstid, chaufføren fuld navn og hans transportfirma oplysninger, din adresse og ordrenummer, tage billeder med de beskadigede varer osv. og sende til os fordi hvis du kunne ikke sende os det udfyldt brev (med billeder) som er underskrevet af chaufføren og dig (kunde) der bekræfter skadet(er) , så denne tilfælde din anmodning/reklamation om at beskadigede varer skal udskiftes vil ikke blivet accepteret og dermed vil du få nægtet at få udskiftet de beskadigede varer.

For at finde/se et sample/skabelon af brevet (Afleverings notat) venligst tryk her: 1-Delivery Note-Proof of delivery

Reklamationsret og garanti

Vigtigt: En del af træ og bambus produkter som du har købt og modtaget fra os kan have få revner på grund af bambus er naturligt og dermed  levende materiel og derfor det kunne ikke accepteres som årsagen for annullering af din order, returnering eller reklamation for modtaget varer.

Vores producenter og leverandør have angivet garanti for de fleste bambus produkter. D vs. at bambus-produkter.dk afgiver ikke selvstændige garantier for de bestilte varer, og køber opnår kun de garantier, som producenter eller leverandør udsteder over for køber.

Det vil sige at vi ikke ansvarlig for fejler og mangler osv, da der er vores leverandør som der giver garanti for jeres varer kvaliteten osv., der mener at der de er ansvarlig for fejler og/eller mangler på jeres leveret varer. Derfor er som almindeligt er vi helt afhængig af vores leverandør når vi kun er forhandler af jeres varer i Danmark.

Mens det er selvfølgelig at der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven som gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Dog, reklamationen gælder ikke for fejle eller skader begået ved forkert opbevaring, installation, brug af produktet eller misligholdelse af vedligeholdelse regler, også for de omstændheder hvordan kunden installeret/samlet eller brugt vare(r) som er over vores control osv. Også kunne vi ikke godkende reklamationen
nå vi er ikke i tilstand for at i tilstrækkelig grad fået tjekket hvordan kunden gennemført selve installationen og dermed få vurderet hvordan opstod de skader der kunden oplyst os.
Vi anbefaler til alle kunder om at man skal bruge/hyre en professionel tømrer for installation af købt vare(r)  for at undgår fejle eller skader begået ved installation ellers bortfalder reklamationen .
Derfor reklamationen kunne ikke accepteret for fejle eller skader begået ved installation, det vil sige for de ukendte for os omstændigheder hvordan kunden har installeret/samlet vare(r). 

Kun med væsentlige fejl som gælder for fabrikation fejl varer er det selvfølgen at kan/ skal returens tilbage til os eller til vores leverandør hvis din reklamation var først godkendt fra os.

Alle reklamation for købte vare/r kunden skal sende os på vores e-mail info@bambus-produkter.dk med detailed beskrevet fejl/skade på vare/r og oplyst ordre nummer. 
Derefter du modtager ligeledes en e-mail fra os, så du ved, at vi har modtaget og behandlet din reklamation og godkendt eller nej returforsendelse.
Når vi har godkendt din returforsendelse af din købte vare/r for din reklamation der forsendelse/ retur skal betales af kunders veje og derefter vi har modtaget vare/r tilbage og tjekket og godkendt din købte vare/r tilstand i forhold til din reklamation, vil dit tilgodehavende som standard blive tilbageført i løbet op 10-15 dage, til det betalingskort eller kundes bankkonto der blev brugt ifm. købet ellers vil be send til dig for fri fragt helt ny det same model af vare/r. Med accepten af reklamation bambus-produkter.dk vil dække også returneringomkostninger i et fuld eller rimeligt omfang efter vi har modtaget tilbage og tjekket og godkendt som rettehedlig af din købte vare/r tilstand for din reklamation.

Der ydes ikke garanti ved følgende forhold:
Vi skal gøre opmærksom på at bambus er et naturprodukt, og det er købers pligt at læse de informationer, der står angivet på hjemmesiden ift. bambus og dens egenskaber. Revner og åbninger i bambus, er en del af produktets natur, og anses derfor ikke som at være en mangel, der kan udløse reklamationsret.

Det samme gælder blegning fra solen, belægning ifm. fugt, fungus samt misfarvning af bambus. Da det er et naturprodukt kan størrelser afvige fra de på hjemmesiden angivne specifikationer. Rust og corrision omkring stålwiren brugt til hegn. Defekter på produktet som er opstået som følge af vejr og vind, eller årsager der ligger uden for vores kontrol. Dette gælder transport skade samt skade ved opsætning hos kunde.
Garanti forsvinder ved forkert eller skødesløs brug af produktet.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage, eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger after modtaget vare returnerede ti os.

Reklamation: Løsningsmuligheder
Viser en vare sig at have en fejl eller mangel pga producenter eller leverandør fejl der have angivet garanti , giver købeloven dig mulighed for at vælge mellem flere løsninger hvis din reklamation er godkendt. Dine valgmuligheder er:

Du kan få manglen afhjulpet, fx få varen repareret
Du kan få varen byttet til en ny vare
Du kan få et afslag i prisen
Du kan få pengene tilbage – hæve købet
Vælger du at få pengene tilbage eller et afslag i prisen, kan sælgeren dog afvise dit krav, hvis han i stedet tilbyder dig at vælge mellem at få manglen afhjulpet fx ved en reparation eller at få varen ombyttet.

Sælger kan igen afvise
Når du har truffet dit valg, fx at du ønsker ombytning, kan sælger igen afvise, hvis det vil være uforholdsmæssigt dyrt at ombytte i forhold til at afhjælpe manglen, fx ved at reparere. Sælgeren kan dog altid afvise at bytte varen til en ny, hvis den fx er udgået af produktion og ikke kan skaffes, eller hvis den er tæt på at være slidt op.

Sælger kan kun afvise dit valg, hvis den mulighed, han i stedet tilbyder, fx reparation, kan gennemføres inden for rimelig tid og uden den store ulempe for dig.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores bambus-produkter.dk webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager dine ordren købte vare/r. Returnerings omkostninger skal du selv afholde. Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at varen returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Den returnerende vare må ikke være skrammet, ødelagt eller brugt på en sådan måde, at det er helt åbenbart at brugen formindsker varens salgsværdi væsentligt. Er dette tilfældet, vil der blive foretaget en vurdering af varens nye salgsværdi og denne oplyses til kunden. Det er dernæst op til kunden, hvorvidt denne nye pris accepteres eller ej.
Afslår kunden vurderingen, kan vi returnere varen til kunden. I denne forbindelse forbeholder vores virksomhed sig retten til at opkræve et gebyr, for at dække omkostningerne ifm. returneringen.

Under returnering, hvis du fortryder købet, du som kunde er ansvaret for varen. Det vil sige hvis der skulle ske en skade på varen under transporten retur til os, er det dig, der har ansvaret.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur på samme måde som den er fremsendt.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen og kun derefter vi refunderer betalinger modtaget fra dig hurtigst muligt d. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. 

Persondata og privatpolitik

Ved køb af varer hos bambus-produkter.dk  vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos bambus-produkter.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og de ansatte hos bambus-produkter.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til bambus-produkter.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 
Ud over de personlige oplysninger logges også ip-adresse, og evt. andre tekniske detaljer. Disse oplysninger anvendes udelukkende til statistik og ved sager omkring misbrug/svindel. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Som registreret hos bambus-produkter.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til os via e-mail info@bambus-produkter.dk

Nye krav til danske webshops fra d. 15 februar 

Fra 15. februar lanceres en ny europæisk forbrugerklage platform med navnet ODR. ODR står for Online Dispute Resolution og henvender sig til europæiske virksomheder samt forbrugere. ODR har til formål at gøre det nemmere for virksomheder og forbrugere at håndtere klager på tværs af landegrænser.

Gælder kun for vare- og serviceindkøb inden for EU.

For forbrugerne betyder det, at den enkelte forbruger kan klage direkte til den europæiske virksomhed.

For den europæiske virksomhed, betyder det at virksomheden skal have en kontakt email og et obligatorisk link til forbrugerklage systemet ODR på deres website/webshop som er det oplyst link til onlinetvistbilæggelse platformen her: ec.europa.eu/consumers/odr

Hvis ikke betingelserne er opfyldt, kan de europæiske forbrugermyndigheder benytte sig af forskellige sanktions muligheder overfor den enkelte website/webshop.

Læs flere detaljer fra artiklen på Computerworld her på  http://www.computerworld.dk/art/235987/alle-danske-webbutikker-skal-linke-til-dette-site-om-en-maaned

Kilde: Computerworld

Cookies
Vi anvender kun session cookies (som ikke gemmes af din computer), disse cookies indeholder ingen personlige oplysninger.
Dette betyder at du trygt kan handle på vores hjemmeside www.bambus-produkter.dk